Blagoslov kruha i krušnih proizvoda

Kruna ovotjednih aktivnosti obilježavanja Dana kruha u vrtiću današnji je blagoslov kruha i krušnih proizvoda. Za ovaj dan pripremali smo se različitim aktivnostima. Tako su djeca uz stihove, priče, likovni izričaj, pjesme te praktične i radne aktivnosti miješenja tijesta doživjela važnost kruha za život.

Danas je, zahvaljujući djeci i roditeljima prebogati svečarski stol u vrtićkoj dvorani blagoslovio naš župnik, fra Zoran Bibić.

„Kruh nam je hrana s neba, svakog dana svima treba. Daj nam Bože kruha dosta za domaćeg i za gosta“. Riječi su ovo molitve djece naše vjerske skupine kojoj su se pridružili i ostali mališani koji je znaju.

Nakon blagoslova, molitve  i zahvale te pjesama posvećenih kruhu i onima koji ga spravljaju djeca su s odgojiteljicama po skupinama blagovala blagoslovljene krušne proizvode, a po odlasku kući ponudit će i roditelje.

Tekst: Marina Lazar

Fotografije: Snježana Kanđera i Valentina Vondrak

Dječji tjedan

Iz mnoštva aktivnosti ovoga za djecu posebnog tjedna izdvojit ćemo posjet učenika prvog razreda područne škole iz Budimaca i njihove učiteljice Patricije Hercog.

Predivno druženje je započelo zagrljajima jer se većina prvašića i vrtićanaca međusobno poznaju iz ne tako davnih zajedničkih vrtićkih dana. Kroz radionicu smo nastavili naše druženje. Tema radionice bila je Zdrava hrana i piramida pravilne prehrane. Zajedno smo otišli u školsku knjižnicu gdje smo na projektoru pogledali nekoliko kratkih filmića (Čarobna ploča-Čuvari prirode- Biljke i zdrava hrana) te poslušali i otpjevali dječju pjesmicu o Zdravoj hrani. Uslijedio je povratak u prostorije vrtića gdje smo na tri radna mjesta postavili određene zadatke za rad u skupinama. Jedna skupina je izrezivala iz promotivnih letaka fotografije hrane kako bi ih druga skupina složila i zalijepila u piramidu zdrave prehrane, a mališani treće skupine od plastelina su oblikovali razno voće i povrće-zdravu hranu. Ručice su vrijedno izrezivale, slagale, lijepile i oblikovale. S nama je bila i gospođa Dušanka Unfirer kao sudionica radionice i pomagač malenima. Odmorili smo se i zasladili uz mnoštvo voća koje su vrtićanci i njihovi roditelji pripremili za sve. Susret smo završili uz poziv školaraca da ih posjetimo u njihovoj školi u Budimcima, što smo sa osmjesima prihvatili. Djeca su kroz radionicu Zdravstvenog odgoja naučili razlikovati poželjne od nepoželjnih namirnica u našoj prehrani, nabrajali zdrave i nezdrave namirnice te posljedice prekomjernog unosa nezdravih namirnica u svoje tijelo (pokvareni zubići, debljina, bolesti, bolni trbuh). Radujemo se  našem sljedećem susretu!

Odgojiteljica Tihana Barić

Bolnica za medvjediće

Jedna od već tradicionalnih aktivnosti u organizaciji Društva Naša djeca Našice kojoj se vrtić rado odaziva je „Bolnica za medvjediće“. Prilika je ovo da naši mališani u ulozi skrbnika svojih plišanih ljubimaca dožive susret s liječnicima kao jednu ugodnu i bezbolnu aktivnost. Ulogu liječnika odlično su odradili studenti Medicinskog fakulteta iz Osijeka. Ovo je za naše malene, a i za njih jedan zanimljiv, lijep i ugodan doživljaj. Projekt se provodi već niz godina diljem Hrvatske, a osnovni cilj mu je smanjiti strah od odlaska liječniku.

Tekst i fotografije: Marina Lazar

Obavijest

Roditeljski sastanak za djecu (od navršene treće do šeste godine) koja su prijavljena u kraći program opće igraonice „IGRE U VRTIĆU“ održat će se 11.10.2017. godine (srijeda) u 17,30 sati u prostoru vrtića.

Roditelji će se upoznati s voditeljicom igraonice i dobiti sve bitne informacija za pohađanje iste. Radujemo se budućim zajedničkim trenucima!

Pedagoška služba vrtića

Što djeca mogu, a roditelji misle da ne mogu?

Razina samostalnosti u odnosu na izvršavanje pojedinih životnih radnji neophodnih za normalno funkcioniranje djeteta, izvršavanje određenih radnih zadataka, donošenje odluka u skladu s dobi i još niz životnih situacija kroz koje djeca prolaze u svom odrastanju postale su vrlo upitne u smislu : „Što sve djeca mogu, a roditelji misleći da im čine dobro to odrađuju umjesto njih?“

Na nama odraslima je odgovornost da naše malene ohrabrujemo, osnažujemo, usmjeravamo i potičemo, a ne sputavamo u pokušajima da nešto učine sami komentirajući: „Pazi past ćeš, porezat ćeš se, nije to za tebe.“ Neophodno je brinuti o sigurnosti djece, no postoje načini kako se to radi, a da ne sputavamo dijete u osamostaljivanju i odrastanju.

Kategorija samostalnosti, formiranih socijalnih vještina, emocionalne zrelosti, pripremanja djeteta  za život svevremenska je i univerzalna. Svi stručnjaci koji su se bavili u prošlosti i naši suvremenici slažu se u tome da su rani razvoj i predškolsko doba od presudne važnosti kakvo će dijete biti u budućnosti. U ovom tekstu koristit ću savjete Marie Montessori, psihijatrice i pedagoginje koja je tvorac pedagoške metode Montessori – metode odgoja i obrazovanja predškolske i osnovnoškolske djece. U osnovi ove odgojne metode je moto: Pomozi mi da to učinim sam. Isticala je da su rani odgoj i obrazovanje, uz poticaje i interakciju, jedna od pretpostavki za razvoj mozga. Smatrala je da sposobnosti koje djeca steknu u ranom djetinjstvu imaju važnu ulogu u razvijanju uravnoteženog, poduzetnog i kompetentnog ponašanja.

Neki će se roditelji manje-više složiti s nabrojanim aktivnostima u donjoj tablici te potvrditi kako njihova djeca imaju slične zadaće i izvršavaju ih bez poteškoća.
Mnogi se roditelji neće složiti s njima pa će reći: „Zar da moje dijete od 10 godina kosi travnjak? S 12 godina da reže živicu?! Bolje je da sjedi i uči. Sve drugo ću napraviti ja.“ Naravno da se djeca neće protiviti takvoj odluci roditelja.
Nas zanima, što vi mislite, što će društvo, a u konačnici vi u budućnosti dobiti od odgoja u stilu: „Pusti, odmori se. Sve će to mama ili tata odraditi”?

Možemo li očekivati da će dijete za koje sve odrađuju roditelji jednom postati aktivan, poduzetan i kompetentan građanin?

Zato, pročitajte tablicu i vidite gdje ste tu vi i vaše dijete? Prisjetite se koje ste sve vještine posjedovali u dobi u kojoj je sada vaše dijete i jeste li bili od strane roditelja osnaživani, previše štićeni, ignorirani ili imali pregršt zabrana.

Obilježili smo Dan pobjede, 21.9.

Domoljublje je važna stavka u odgoju i formiranju identiteta. Učimo djecu od najranije dobi ljubavi prema sebi, svojima bližnjima, ljudima općenito, prema svijetu te dakako i prema domovini. Tako smo i ove godine mi vrtićanci, najmlađi građani našeg grada na primjeren način obilježili Dan pobjede.

Tijekom tjedna, razgovaralo se o gradu, crtalo na temu grada, modelirali i crtali grbovi grada i republike,  slušala himna domovine i vrtića, modelirali suveniri koji bi mogli predstavljati naš grad, gradilo, slušalo priče o događajima iz 1991. Glavna aktivnost bila je danas, na sam Dan pobjede, kada smo odlaskom do spomen obilježja Uskrsla Hrvatska, molitvom i paljenjem svijeća poklonili se i odali počast poginulim braniteljima. Ovu internu svečanost uveličao je i roditelj iz naše vjerske skupine, hrvatski branitelj, gospodin Ivica Lovošević poželjevši djeci sretno djetinjstvo i život bez rata.

A mi današnjom aktivnošću poručujemo „Neka je vječna slava i hvala našim braniteljima!“

Nema slika u ovoj galeriji.

Tekst i fotografije:

Marina Lazar, pedagoginja